Mokymai
darnesnius santykius kolektyve paremtus bendradarbiavimu; empatijos jausmu kolegoms, aplinkai; siekiu spręsti situaciją vietoj ginčytis, kaltinti ir kovoti; būti proaktyviu inicijuojant teigiamus pokyčius;
padedu įtvirinti asmeninį pozityvą, atrasti vidinę motyvaciją su laimę kuriančiais įpročiais.
Dar 2012 metais rinkdamasi magistrinio darbo temą, pasirinkau tuomet Lietuvoje dar nelinksniuojamą – laimės darbe temą. Atlikau tyrimą Lietuvos mastu siekiant suprasti, kaip Lietuvos įmonių vadovai ir darbuotojai supranta laimę darbe, kas juos motyvuoja. Ši tema man labai rūpėjo asmeniškai, buvo labai smalsu suprasti, kodėl esant tomis pačiomis sąlygomis, vieni esame labiau motyvuoti, kiti mažiau. Panirau į šią temą visa galva ir likau joje aktyvi iki šiol.
Daugiau nei 15 metų praleidau dirbdama įmonėse, todėl man puikiai pažįstamas organizacijos vidus iš įvairių pozicijų. Buvau darbuotoja, vadove, taip pat dirbau įmonės pasitikėjimo žmogaus („psichologės“) pozicijoje. Taigi pažįstami iššūkiai, su kuriais susiduria organizacija motyvuodama savo darbuotojus.
Šiandien mano vedamų mokymų tikslas – laimingi žmonės, motyvuoti, įkvėpti, atradę prasmę tame, ką daro, prisiimantys atsakomybę už rezultatą, kurį turi – finansinį, atmosferos darbe, galimybių. Todėl pirmiausia kreipiu dėmesį į pačio žmogaus atsakomybę savo mintims, savo elgesiui, reakcijoms ir jausmams. Kai žmogus aiškiai suvokia savo atsakomybę, užuot kaltinęs aplinką ar save, pykdamas ar bijodamas, jis gali priimti sprendimą aiškiau komunikuoti, siūlyti sprendimus, ieškoti galimybių siekiant įgyvendinti savo ir įmonės tikslus.
Mano vedami mokymai
Išsamus programos aprašymas šioje nuorodoje: "The Passion Test" kolektyvui
Visos išorinės motyvacijos priemonės turi „galiojimo terminą“.
Kartą susitikimo su vienu darbuotoju metu jo paklausiau, kas tave darbe motyvuoja? Atsakymas buvo nuoširdus ir kartu šokiruojantis: „Nežinau. Manau, kad čia vadovo reikalas išsiaiškinti, kas mane motyvuoja ir motyvuoti“. Ir kaip dažnai vis tik kiekvienas mūsų laukiame kažko, kas mus motyvuotų. Kartais tiesiog žodžio, kartais didesnio atlyginimo, kartais kito darbo pasiūlymo ir pan. Ir šis bėgimo maratonas niekada neturi finišo, nes viduje jaučiame nuolatinį alkį.
Mokymų tikslas | Išsiaiškinti, kas yra tai, kas mane „veža“,„uždega“ ir prisiimti atsakomybę už savo motyvaciją veikti |
Mokymų nauda | Susigrąžinsi visą galią būti laimingu nepriklausomai nuo išorinių aplinkybių |
Mokymai skirti | Skirta įmonės darbuotojams. Galima mokymų trukmė 4 – 8 val.
|
Mokymų metu | Bauginančią „atsakomybę“ versime į „įgalinančią“ atsakomybę Išsiaiškinsime, kas yra tavo „arkliukas“ gyvenime, kas tave motyvuoja Žinosi, ko nori ir kokie yra pirmieji žingsniai vidinio pasitenkinimo link Gausi įkvėpimo ir pajusi savo vidinę galią
|
Kaip dažnai reaguoji į išsakytas pastabas kaip į kritiką? Kaip dažnai pyksti ant savęs, kad „nesusivaldei“? O gal vengi tam tikrų darbų, nes bijai suklysti? Gal patiri įtampą bendraudamas su klientais, vadovu, darbuotojais, kolegomis? Galbūt jauti nuolatinį nerimą nespėti laiku?
Tokios ir panašios situacijos kelia daug nemalonių jausmų. Jausmai trukdo priimti racionalius sprendimus. Jausmai visada meluoja ir jie trukdo situaciją įvertinti blaiviai, nešališkai.
Niekas mūsų nemokė, kaip elgtis su savo jausmais. Vietoj to, kad slopinti ir turėti viduje tiksinčią bombą, juos galima tiesiog atpalaiduoti. Tuomet keičiasi mūsų vidinė būsena, keičiasi santykis su aplinka, keičiasi sprendimai, keičiasi ir rezultatas.
Mokymų tikslas | Išmokti atpalaiduoti emocijas esant bet kokiai situacijai darbe ir gyvenime |
Mokymų nauda | Praktiškai išmoksi atpalaiduoti jausmus, ko pasekoje keisis požiūris į tą pačią situaciją. Sprendimus galėsi priimti ne vadovaudamasis jausmais, impulsyviai, o nešališkai, įvertinant situaciją iš kitos perspektyvos. Lengviau ir paprasčiau atliksi užduotis, gerės santykis su aplinka, keisis darbo rezultatas
|
Mokymai skirti | Skirta įmonės darbuotojams, vadovams Galima mokymų trukmė 4 – 8 val., 1 - 2 dienos
|
Mokymų metu | Susipažinsi su jausmais ir jų kilme Nustatysi, kokiose gyvenimo situacijose, kokius jausmus dažniausiai patiri Pamatysi, kur jausmų skalėje gali pakilti ir ką reikia dėl to daryti Praktiškai patirsi emocijų paleidimo techniką ir jos naudą Išmoksi išeiti iš užburto jausmų rato
|
Gyvenime, pilname skubos, dažnai pamirštame „kvėpuoti“. Ramiai, tolygiai, sąmoningai. Dalyvaujame tarsi amžinose lenktynėse, kurios galiausiai skatina išsekimą, perdegimą, nuovargį, apatiją ir pan. Veikiame automatiškai pagal išmoktas programas, modelius, kurie yra patapę mūsų įsitikinimais, vertybėmis. Pradedame tapatintis su savo mintimis, jausmais, istorijomis, todėl ir išgyvename skausmą, patiriame kančią, kai mūsų sukurtas pasaulis pradeda griūti. Jaučiame grėsmę, baimę, pyktį, jaučiame poreikį kovoti, stengtis, ginti savo „tiesą“.
O anksčiau ar vėliau viskas griūna, kas yra netikra, kas yra sukurta proto, kas yra tik miražas dykumoje.
Mokymų tikslas | Išmokti būti stebėtoju savo minčių, jausmų, elgesio, reakcijų. Atpažinti senas programas ir nebesitapatinti su jomis. Stebint savo kūną, kūno pojūčius, leisti įtampoms atsipalaiduoti ir plaukti pasroviui, o ne prieš srovę.
|
Mokymų nauda | Išmokti atsipalaiduoti, išmokti stebėti savo mintis, jausmus, reakcijas, kūno pojūčius ir leisti viskam nurimti, pailsėti, „restartuotis“ po įtemptos dienos ar situacijų. Išmokti būti savo reakcijų šeimininku.
|
Mokymai skirti | Skirta įmonės darbuotojams, vadovams Galima mokymų trukmė 4 – 8 val.
|
Mokymų metu | Susipažinsime su įvairiomis meditacijos rūšimis. Praktiškai išbandysime įvairias atsipalaidavimo – meditacijos praktikas, kuomet kiekvienas galės išsirinkti sau tinkamiausią.
|
Kaip nepamiršti džiaugtis ir siekti geriausio rezultato?
Budizmo filosofija yra apie kasdienę praktiką būti sąmoningu: mintimis, kalba, veiksmais. Apie matymą dalykų kokie jie yra, o ne per savo asmenines interpretacijas, nuotaiką. Kasdieninės praktika padeda priimti sprendimus blaivia galva, kuria draugišką ir pagarbią vienas kitam atmosferą.
Mokymų tikslas | Skatinti sąmoningumą kasdieninėje veikloje, mokintis priimti sprendimus išmintingai, o ne emocingai. |
Mokymų nauda | Kitu kampu pasižiūrėti į probemų sprendimo būdus, rasti naujų idėjų, įžvalgų Daugiau prasmės kasdieninėje veikloje Kuriama aukštu sąmoningumu pagrįsta organizacinė kultūra
|
Mokymai skirti | Skirta įmonės darbuotojams, vadovams Galima mokymų trukmė 4 – 8 val.
|
Mokymų metu | Sužinosi, kas nuodija tavo protą ir neleidžia priimti išmintingus, iš vidinės ramybės sprendimus Naujai pervertinsi savo elgesį, veiksmus, prasmę to, ką darai Sužinosi, kaip priimti sprendimus iš ramaus proto Išmoksi savistabos, atsipalaidavimo technikų Turėsi budizmo filosofija paremtą taisyklių ir principų rinkinį, kurį asmeniškai dalinai arba visiškai galėsi taikyti savo kasdieniniame gyvenime siekdamas didesnės sėkmės
|
Jeigu nori eiti greitai – eik vienas, jei nori eiti ilgai – eik kartu.
Nuo senų senovės žmonės buriasi į būrius, bendruomenes, šeimas, nes taip paprasčiau ir lengviau išgyventi, o ir smagiau. Tiesa, minusas būti būryje yra tas, kad reikia taikytis prie kitų žmonių, o tai dažnai žeidžia asmeninį ego. Reikia ieškot susitarimo, kompromiso, prisitaikyti, paklausti kito žmogaus nuomonės, būti atviram pokyčiui, naujom idėjom.
Mokymų tikslas | Suprasti komandos svarbą, pažinti komandos narius kaip atskiras asmenybes, rasti tinkamiausią būdą bendradarbiavimui |
Mokymų nauda | Po mokymų bus lengviau ir paprasčiau priimti kito žmogaus kitoniškumą, turėsi mažiau noro kažką kitame keisi ar „pataisyti“. Išmoksi nukreipti dėmesį į tikslą, o ne kelyje pasitaikančius „akmenukus“.
|
Mokymai skirti | Skirta įmonės darbuotojams, vadovams Galima mokymų trukmė 4 – 8 val.
|
Mokymų metu | Geriau pažinsi kolegą, save, suprasi, kad kito kitoniškumas gali būti gerbtinas. Susipažinsi su komandos formavimosi stadijomis. Išmoksi bene veiksmingiausio bendravimo modelio. Įprasi sau kaskart priminti galutinį tikslą.
|
Dažnai žodį „atsakomybė“ girdime kontekste apie savo pareigas, kurias turime, privalome atlikti. Dažnai „atsakomybę“ perkeliame kitiems už tai, ko neturime, ko negauname, kur jaučiamės, kad mumis turėjo, bet nepasirūpino. Taigi atsakomybę daliname į „mano“ ir „tavo“. Jeigu tas „kažkas“ atsakomybės neprisiima, mes jaučiame pyktį, frustraciją, nepasitenkinimą, nusivylimą, bejėgiškumą.
O ką jeigu pradėtume formuluoti klausimą: ką AŠ galiu padaryti, kad kitas žmogus padarytų tai, ko aš noriu? Ir niekada niekada nepamiršti šio klausimo, kaip pačio pirmojo, kurį sau užduodame: „o ką AŠ galiu padaryti?“.
Mokymų tikslas | Suvokti asmeninę atsakomybę absoliučiai viskam, kas vyksta mūsų gyvenime ir vietoj pasyvaus vaidmens užimti proaktyvųjį, tą, kuris suteikia energijos, o ne slopina
|
Mokymų nauda | Pirmiausia turėsi daugiau energijos ir galios veikti kasdienoje. Jausi daugiau įkvėpimo, nes pamatysi didesnį galimybių lauką veikti ir turėti, nei manei turįs iki šiol
|
Mokymai skirti | Skirta įmonės darbuotojams, vadovams Galima mokymų trukmė 4 – 8 val.
|
Mokymų metu | Pirmiausia praplėsi „atsakomybės“ suvokimo sąvoką. Pamatysi, kad nėra išorėje nieko, kas gali būti apkaltintas dėl to, kad kažko neturi ar nevyksta taip, kaip tu nori. Taip pat aiškiai pajausi, kad kaltinimas tau visiškai nepadeda, o priešingai – kuria daug neigiamų jausmų ir kančios. Taigi galėsi rinktis, kaip nori reaguoti ir visiškai išsilaisvinti iš iliuzijos apie tai, kad kažkas kažką privalo, atpalaiduoti visus su įtampa susijusius jausmus ir veikti su lengvumu, įkvėpimu. Pamatysi daugiau galimybių turėti tai, ko nori, nei jų matei iki šiol.
|
Kaip energiją iš „bijau suklysti“ nukreipti į „darysiu geriausia, ką galiu padaryti“?
Didžiausia baimė, kuri stabdo darbuotojus būti proaktyviais darbe, tai - baimė suklysti, baimė būti neigiamai įvertintu. Didžioji dalis energijos ir dėmesio iššvaistoma „savęs apsaugojimui, gynybai“, vietoj to, kad leisti sau augti, tobulėti, atrasti savo stipriąsias puses, jas įdarbinti ir džiaugtis savo pasiekimais bei kurti vertę įmonėje.
Mokymų tikslas | Skatinti darbuotojų proaktyvumą kuriant didesnę vertę įmonėje ir didesnį darbuotojo pasitikėjimą savimi.
|
Mokymų nauda | Didesnis darbuotojo pasitikėjimas savimi, savo vidinio potencialo atskleidimas vertės kūrimui įmonėje įgalinus drąsą veikti, didesnis pasitenkinimas savo pasiekimais.
|
Mokymai skirti | Skirta įmonės darbuotojams. Galima mokymų trukmė 4 – 8 val.
|
Mokymų metu | Sužinosi, kas yra kritikos baimės šaknys. Susitiksi su didžiausiu savęs kritiku. Abejones savimi paversi vidine išmintimi ir ramybe. Išmoksi susitikti su savo baime ir ją atpalaiduoti praktiškai. Galėsi rinktis, kaip nori reaguoti ateityje. Jausi daugiau pasitikėjimo ir tikėjimo savimi.
|